4 Ocak 2009 Pazar 17:11 tarihinde yazıldıktan sonra , , , , , , , olarak fişlendi.
meraba sayın okuyucu, bugüne kadar ölmeden önce oynamamız gereken oyunlardan, girmemiz gereken sitelere kadar çok faideli bilgilerden bahsettiydim. dün başıma gelen bi olaydan sonra ölmeden önce yapılması gerekenlerin listelendiği son derece ciddi, bi o kadar da bilimsel bir yazı yazmaya karar verdim. zira ben böyle yaptım, ölmedim.

malumunuz türkiye'nin en bilimsel bilogu, en bilimsel bilog yazarı ve en popiler bilog yazarı kategorilerinde oscar'a aday gösterilme ihtimalim var. tabi bunlardan sizin haberiniz yok amma bana gelen meyillerde tam olarak böyle laflar sokuluyor.

iveet.. yine bilimsel bir yazı, yine ben. interneti bilgi edinmek için kullanır olduğumdan beri çok bilimsel adımlar attım, çok bilimsel adım atanlar gördüm. her oturuşumda bi makale çıkarasım, akademik yayınlarda yayınlanasım geliyor amma o kadar torpil bulamadım henüz. inşallah bi gün dayımın oğlu devlet kademesinde yüksek bi yerlere gelirse, o zaman beni profösör yapacak. sanırım yine konudan uzaklaştım, yine sapıttırdım. kusra kalmayın gari.

bu arada dün başıma gelen olayı yazmadan da edemeyecem. bi arkadaşımlan beraber bi yerde oturuyoz. bi yer diyince hemen gaave'de oturduğumu sanmayın, çok fena şaşırtırım aklınız almaz. bi alışveriş merkezinin en üst katındaki cafelerden birinde oturuyoz. dadlı dadlı, tatlılarımızı yeyor, sohbet mahabbet edeyor iken birinin bağırarak bize doğru yaklaştığını gördüm. ilk aklıma gelen, polislerin sıradan kimlik kontrolü oldu amma durumlar hiçte öyle değilmiş. meğer alışveriş merkezinin alt katlarından birinde yangın çıkmış ve her an patlayabilir durumda tatlılarımızı yeyormuşuz. durumu anladıktan sonra hemen bi kalktık, dooğruca çıkışa doğru yöneldik. işte tam burda benim kafamda şimşekler çaktı.. bilimsel bir araştırma yapmam lazımdı. hatta yaptığım araştırmayı isviçreli bilimadamlarına onaylattırmam lazımdı ki güvenilir olsun. ve......

hamdi vizyonuyok, ölmeden önce yapmanız gereken hakikatleri dilbilgisi kurallarına dikkat ederekten sunmaktan gurur duyar.

panik yapmayın -
öleceğinizden emin olsanız bile panik yapmayın. öleceğiniz varsa zaten kurtuluşunuz yok. hem ilk defa ölen kişi de siz olmayacaksınız. onunçün yapmayın, etmeyin, sakin olun!

yavaşça ayağa kalkın - panik yapmış olsanız bile aniden yerinizden fırlamayın. önce bi bacak bacak üstüne attıysanız, bacağınızı indirin. sonra oturduğunuz sandalyeyi geriye doğru itin. bi yerden destek alıp yavaşça ayağa kalkın.

kasaya doğru yönelin - tabi, ayağa kalkmışken kasaya uğramamak olmaz. kasaya doğru giderken, görevli hanımkızlarımıza dönüp ölmeden önce hesabı da ödeyelim bari diyin ve tepkilerini merak edin. büyük ihtimalle Allah korusun, olur mu öyle şey türü bir tepki alacaksınız ama gülmeyin. ayıp etmeyin.

hesabı ödeyin - olur da ölmezseniz, dükkan sahibinin arkanızdan hesabı da ödemeden gitti ibneler demesini istemezsiniz değil mi? böyle birşey denilmesini isterseniz ödemeyin, istemezseniz ödeyin. burasını yoruma açık bırakıyorum.

yürüyen merdivenlere yönelin - koca alışveriş merkezi patladı, patlayacak. arkanızda azrail'in nefes alıp verişini hissedebiliyorsunuz.. bi falsonuzu bekliyor.. ne kadar da heyecanlı. şimdi.. doğruca yürüyen merdivenlere binip, aheste aheste aşağı inin.

şaşırmayın - inerken yukarı katlardaki korkuluklara yaslanıp, sizin halinize gülenlere şaşırmayın. kendileri, altmışbeşinci boyutta yaşıyor olduklarından patlamadan etkilenmeyeceklerdir. siz önünüze bakıp inmeye devam edin.

konuşmayın - alt katlara indikçe yoğun gaz kokusunun, ciğerlerinize doğru dolduğunu hissedeceksiniz. konuştukça batarsınız, ben diyiviriyim. sonra vay ben zehirlendim, vay ben öldüm diye bana gelmeyin.

gülmeyin - her an ölebileceğiniz ihtimalini göz önünde bulundurun. hiçkimse gülen bi yüz ifadesiyle ölmek istemez değil mi? cevabınız evetse müteşekkir.

meraklanmayın - alışveriş merkezinin kapısının önünde patlamayı beklemeyin. zira kapısının önünde meraklı kalabalığı göreceksiniz. siz onlara uymayın. onlara bişi olmaz, size olur mazallah.

şimdilik bu kadar sayın okuyucu. başka bir patlama tehlikesinde, başka bir alışveriş merkezinde tekrar görüşmek üzere.. esen kalın. ucuz atlattık ellam.
13 bikbik
  1. bayanlar için bir maddeyi unutmuşsun;

    *daha fazla para harcamayın:D

    YanıtlaSil
  2. ::puck-robin::Ocak 06, 2009

    hah bir alışveriş merkezinde cafede başıma bir şey gelirse bunları unutmayayım:)

    YanıtlaSil
  3. her şey iyi hoş da o resimdeki sopalı arkadaşa bir anlam veremedim. acaba gördüğümüz alışveriş merkezinin özel korumlarından olup, bu tip durumlarda "hesabı ödemeden sıvışayım" diyenleri ensesinden yakalayan arkadaşlardan olabilir mi?

    YanıtlaSil
  4. Ölmezsek amma hava olur ha :D

    YanıtlaSil
  5. UÇURTMA:)Ocak 06, 2009

    çok hoş, bir de nereye giderseniz gidin çıkış kapısı ve yangın merdivenini hep aklınızda bulundurun. ben bir yere gittiğimde hemen exit yazan yerleri tespit ediyorum. ne olur ne olmaz.

    YanıtlaSil
  6. muharrem(murat)Ocak 06, 2009

    çok güzel bir anlatım sen alışveriş merkezinden çıkmışsın iyiki yoksa patlarsa ne oludu bizim halimiz allah korusun sağlık ve sıhhat diliyorum geçmişler olsun

    YanıtlaSil
  7. hamdi vizyonuyokOcak 06, 2009

    kelebenk, onu da başka bi ölüm maceramda eklerim hacı, teşkürler.

    teyyarecan, biraz geç oldu amma yine de teşkürler.

    puck, amman dikkat et. bunlar hayati meseleler. bi yerinde bi yanlış yapsan mazallah öldün gittin :O

    vaziyet, o elinin altındaki sopa "panik yapmayın, kafanızı kırırım" anlamında tutuyor gibi geldi bana. sanat eseri olduğundan nereye çeksen oraya gider hesabı tabi.

    cobija, ölmezsen benim gibi bi bilimsel yazı yazıp insanlığa faydalı olabilirsin aynı zamanda. ölseydim böyle bi yazı yazamayacakmışım mesela.

    uçurtma, yangın merdivenine filan hiç dikkat etmiyodum ben bugüne kadar amma bundan gerü dikkat etmek lazımmış hagaten. ama içimdeki 10 kişiden 8'i de "nası olsa ölmeyecek miyiz yahu" diyor. bilemedim gittiii.

    muharrem, teşkür ederim. hagaten kendimden ümidi kestiydim. ama böyle şeyler bi yandan da kendime gelmemi sağlıyor.

    YanıtlaSil
  8. Miray ABRAVCIOcak 06, 2009

    şahadet getirmeye başlayın =)

    YanıtlaSil
  9. "hesabı ödeyin" neddn hamdee :) hacı zaten hesabi ödemeye kalksan öldürürler seni "sie gitde canını kurtar lan ipne" dersler bence (:

    YanıtlaSil
  10. hamdi vizyonuyokOcak 07, 2009

    valla çatır çatır da aldılar hesabı sayınbery :)

    YanıtlaSil
  11. aerodinamik yarOcak 11, 2009

    ahah.. günaahhh :)

    YanıtlaSil
  12. osuruktanteyyareOcak 16, 2009

    o diilde mimledim ben seni yav :D

    YanıtlaSil
  13. çok güzel başarılar baboş

    YanıtlaSil