17 Ocak 2009 Cumartesi 18:13 tarihinde yazıldıktan sonra , , , , , , , , , , olarak fişlendi.
meraba sayın okuyucu. yine, yeni bi ölmeden önce oynanması gereken oyunlar serisiyle tekrar karşınızdayım. geçen sefer ki yazımda en son world of warcraft’ı yazabilmiş ve mmorpg aşkım, canım ciğerim lady sylvanas’ımı hatırlayınca devam edememiştim. hatta yazının tam da o kısmında göz yaşlarımı tutamayıp, mönitörümü öylesine hızlı çarpıştırmıştım ki.. kırıldı. olan yine bana oldu.

bu yazımızda da yine online olarak oynanan oyunlardan birkaç tanesine değinmek istedim zira internetsiz oynanan, single player tadında oyunlar artık kimseyi kesmez oldu.. en azından beni hiç kesmiyor. illa ki toplum halinde yaşamam, toplum içinde bir yer edinmem, etkileşmem lazım. böylesi daha zevkli oluyor.

hamdi vizyonuyok şebekesi ölmeden önce mutlaka oynamanız gereken browser(internet explorer gibim) tabanlı oyunları sunmaktan gurur duyar. yanlış okumadınız.. bu sefer de şebeke olasım geldi ama naylon değil!! buraya dikkat..

popmundo eski adı ile popomundo, yeni adı ile popmundodur. dar anlamda popmundo ve geniş anlamda popmundo olmak üzere iki adet tanımı bulunmaktadır.

dar anlamda, sanal şöhret oyunudur. bu tanımın üzerinde durmaya bile gerek yoktur zira dardır..

geniş anlamda, sanal şöhretin istenildiğinde gerçek şöhrete dönüştürülebildiği bir oyundur. geniş anlamda popmundo yaklaşımını savunan bilimadamlarına göre, şöhretinizi en azından karı kız düşürmek için rahatlıkla kullanabilirsiniz. bu bağlamda şöhretiniz sanal olmakla kalmayıp, icraata dönüşür. bence de mantıklı bi yaklaşımdır.

popmundo, müzik endüstrisi odaklı bir oyundur. kendinize ait bir karakter seçmekle başlarsınız ve şöhret olma yolunda hangi yetenekler gerekiyorsa geliştirirsiniz. isterseniz hadise olup düm tek tek deyü bir şarkı bile besteleyebilirsiniz. gerçek zamanlı olduğundan olacak ki, bilgisayar başında saatlerce bekleseniz de yeteneklerinizin gelişmesine yardımcı olmaz. oyun içinde sanal şöhret olma yolunda kullanabileceğiniz her türlü enstrüman mevcuttur. çamur atmak, çirkeflik yapmak gibi enstrümanlar, şöhret olma yolunda köşe olarak kabul edilir. köşeyi dönebilirseniz, harikuleyt.

ogame uzay gemisi saldırtmaca oyunu. kendinize ait bi gezegeniniz olur. bişiler bişiler geliştirdikten sonra sömürge kurabilir duruma gelirsiniz. sömürgeleri tamamladıktan sonra gemi basmaya başlarsınız. komuta gemisi haricinde gemi basmak gereksizdir. son olarak ölüm yıldızını da yaptınız mı, tamam.. artık saldırıya geçebilirsiniz. saçma sapan hesaplar yapılır ve saldırıya geçilir. dakikalar değil saniyelerin bile hayati önemi vardır. çalar saatinizi bu oyun için kurmak zorundasınızdır. geceleri uyumayıp başkalarının filolarını vurmak zorundasınızdır. hatta sizin gibi bi sürü manyak toplayıp organize olabilir ve organize manyaklar olarak gecenin geç saatlerine kadar birilerinin filolarını indirmek için uğraşabilirsiniz. vurduktan sonrası çok zevklidir çünkü karşı tarafın filolarını vurduğunuza dair bir mesaj alırsınız. bi de kendinizi filoların iniş saatlerine göre ayarlamanız var ki takdire şayan.. filolarım indi mi acıbaa? on üzerinden çogiyi.

sanalika çogiyi bi oyun. bi karakter oluşturuyorsunuz ve seviyeli bir ilişki arayan hatun kişilerle, seviyeli muhabbet ediyorsunuz. küfür etmek haricinde herşey serbest.. üç boyutlu karakterinizle hatun kişisi karakterlere gidip laf atabiliyorsunuz. herhangi bir yerde oturan hatun kişinin yanına hiçbir soru sormadan oturabilip yakınlaşabiliyorsunuz. slm, asl pls?, nrdn? gibi sorular sorup karşı cinsinizi şaşkınlıklardan şaşılıklara sürükleyebiliyorsunuz. kahvehaneye gidip tavla oynayabiliyor, okey atabiliyorsunuz. otele gidip odanıza girebiliyorsunuz ama şimdilik herhangi bir atraksiyone yapamıyorsunuz. on üzerinden yıldızlı pekiyi.

travian – sanal köy kurdurmaç ve saldırmaç oyunu. önce bi ırk seçiyosunuz. ırkların herbirinin özelliği bambaşka. sonra bi köyünüz oluyor ve geliştiriyorsunuz. geliştirirken saldıran ırkı seçtiyseniz durmadan bi yerlere saldırıyorsunuz. defans yapan ırkı seçtiyseniz sürekli savunuyorsunuz. dengeli ırkı seçtiyseniz bazen savunuyor, bazen saldırıyorsunuz. acayip eğlenceli ve bi o kadar bağlayıcı ve bi o kadar detaylı bi oyun. yani iki dakika da öğrenilebilecek bişey değil. yıllarınızı vermeniz lazım ki ancak o zaman tam bi traviano olabilirsiniz. on üzerinden anbilivilibılı.

second life – ikinci hayat kurdurmaç oyunu. gerçek hayatta neler yapabiliyorsanız, bu oyunda da yapabiliyorsunuz. hatta burada söz konusu egomuz olduğundan, daha fazlasını yapabiliyoruz. esas olarak popmundo’dan farkı olmayan bir role playing yani rol yapmaca oyunu, tek farkı sadece müzik endüstrisi ile sınırlı kalmamış olması. bi de üç boyutlu grafikleri filan olduğundan herşey daha bi gerçekçi. o kadar gerçekçi ki; eşinizle beraber oynayıp, oyun vasıtasıyla bir bahane üretebilir ve akabinde boşanabilirsiniz.. on üzerinden üçyüsbeşyüs.

iveet, ilk defa 5 oyun diyip beş oyun tanıtımı yapmış bulunmaktayım. mutluyum, gururluyum. daha farklı yeni nesil uyuşturucularla, daha farklı bir yazıda görüşmek üzere.. esen kalın.
27 bikbik
  1. Ogame'i oynamamak lazım bence ya.Ya da kalbi olanlar veya sinirleri zayıf bünyeler oynamamalı.Bir sabah uyanıp oyunu açtığında bütün tersanelerine girilmiş,bütün filoların alaşağı edilmiş halde görmek de var.. :D

    YanıtlaSil
  2. Popmundo'yu sevmiyorum. Popomundo daha güzel.

    YanıtlaSil
  3. popmundo'yu, popomundo'yken oynuyordum ama bıraktım sonra, karakterim tijen çoktan nalları dikmiştir garibim :P

    YanıtlaSil
  4. muhaber.net:Ocak 17, 2009

    second life kurmuştum. tam oyuna başladım. anadan doğma ortalıkta ortalıkta gezdiğimi gören eşim, "başımda bir ekşin ve bir de bloğun var. bir de bunu musallat etme" dedi. efendi-efendi rica ettiği için sildim, oynamadım. diğer oyunların da hikayeleri var. üşendim şimdi...

    YanıtlaSil
  5. ogame oyununa bir arkadaşım tarafından zorla götürülüp dahil edilmiştim, ilk zamanlar sevmedim ama sonra egom tavan yaptı harikaydı evet oynanmalı

    YanıtlaSil
  6. aerodinamik yarOcak 18, 2009

    Myranda Spence..Babası, ünlü ve nüfuzlu bir iş adamı. Myranda, 16 yaşına gelmeden okulu bıraktı. Karşı cinse karşı oldukça takıntılıdır. Siyasetten nefret eder. Sigarayı bırakmaya çalışmaktadır. Myranda Spence, çapkın bir insan ve şahane derecede çekici..

    YanıtlaSil
  7. babegazelleOcak 18, 2009

    üşeniyorum oyun işlerinden ben yaa bi arkım tehditle yoville mi ne var feyste ona katılttırdı hiç bakıom avatarıma bişiler yapıp duruolar yazık ortada kaldı yavrucak heheheh

    YanıtlaSil
  8. electropieOcak 18, 2009

    + eve online. oyunda birşeyler becerebilmek için oyun üzerine 4 yıllık lisans eğitimi almak şart.

    YanıtlaSil
  9. hamdi vizyonuyokOcak 18, 2009

    pek değerli yorumlarınız içün teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. Sanalika Süper

    YanıtlaSil
  11. Miray ABRAVCIOcak 18, 2009

    Online oyunu sevmem :(

    YanıtlaSil
  12. poker de oynanması gereken bi oyuuuunn :D

    YanıtlaSil
  13. bu oyunlardan bazılarına bakmıştım popmondo ve travian ama devamlı kontrol etmek gerekiyor oyunlar online olunca izlmek ve takip zaman alıyor oda zor geliyor :)) ama hayatta herşeyi denemek lazım başarılar

    YanıtlaSil
  14. sihirlioklavaOcak 19, 2009

    ya bunları oynarken gerçek yaşamı kaçırırsak:))hani vakit az kaldıysa belli mi olur??sevgiler iyi günler

    YanıtlaSil
  15. bu oyunların amacı zaten gerçek hayatın stresinden kurtarmak, gerçek hayattaki dertleri sıkıntıları unutturmak. yani insanları bir umursamazlığa itmek, boşvermelerini sağlamak. yeni nesil uyuşturucu denmesinin sebebi de bu olsa gerek.

    YanıtlaSil
  16. fakeangelOcak 19, 2009

    onlayn oyun manyagiyim ve bence bu bir bagimlilik. ne oldugu, nasil oldugu, guzel olup olmadigi umrumda degil.

    ogame okulumun 1 yil uzamasina sebebiyet vermistir turkiye serveri ilk acildiginda. zamaninda 6. evrende padme amidala dedin mi herkesler bilirdi, sonra zaten 1.5 yil kadar da oyun operatorlugu yaptim ogamede. allah ogame denen illetten herkesi uzak tutar isallah.

    popmundo cok sevdigim bir diger oyundu evet :)

    ve wow..

    sevgilim saolsun, kendimi o kadar cok 2. plana atilmis hissettirdi ki bana, bi turlu isinamadim kendisine.

    feysbukta "dear word of warcraft, may i borrow my boyfriend for 1 sec." diye bir gruba uyeyim yani o derece..

    neyse. ne diyordum..

    hastalik evet. bu 5 ve diger tum onlayn oyunlarr..

    YanıtlaSil
  17. Solitaire unutulmasın :)

    YanıtlaSil
  18. Arkadaşlar kaçın online oyunlar uzak durulması gereken ya da hiç işi gücü olmayan kimselerin işi gerçi travian tarzı online oyunlar her ne kadar sanal bir dünya üzerinde bir karakterle geliştme üzerine kurulmus MMORPG tarzı oyunlardan olmasa da insan zmanlakendisini kaptırıyor.Knight online dan kendimi kurtarmam 2 yılımı o game bi kaç ay traviansa hala devam etmekte bırakın sıkıcı olan onlineolmayan pc oyunlarını oynayalım :D.....

    YanıtlaSil
  19. çiLekLisütOcak 22, 2009

    Omerta'yı niye yazmadın :)

    YanıtlaSil
  20. bir aralar travian'a acayip kafayı sarmıştım :D baya bi ilerlemiştim sonra bıraktım bi daha başladım bi daha braktım felan derken şimdi hiç oynamıyorum :D ama güzel oyun ;)

    YanıtlaSil
  21. Sanalika'da iyiymiş. Gidip sövüyorum, rahatlıyorum. Oh mis. Bu arada karakterin ne? :D

    YanıtlaSil
  22. hamdi vizyonuyokOcak 25, 2009

    omertayı unuttuğum için tüm omerta severlerden özür diliyorum. bu yazının aynısını bi daha yazacak olursam mutlaka ona da değinecem. söz.

    cobija sövmek yassak dedik, gitmiş sövmüşün yahu. bi ara beraber girelim senlen.

    YanıtlaSil
  23. ben sanalika oynuyordum daha sonra teyze oğlum bana popomundo sanalika dan daha gsl dedi.Ama popomundo oynamaya zamanım olmadı ve ztn daha sonra popmundo oldu ben popmundo olduğunda oynamaya başladım bence popmundo sanalika dan daha gsl popomundo yu çok merak ediyorum ne farkı vardı bana birisi anlatabilirmi??

    YanıtlaSil
  24. hamdi vizyonuyokŞubat 14, 2009

    sanalika'da sevişemiyorsun, popmundo'da sevişebiliyorsun.

    YanıtlaSil
  25. Sanalika'da da sevişebilen dişiler var. Orda kızlar teklif ediyo, valla.

    YanıtlaSil
  26. hamdi vizyonuyokŞubat 14, 2009

    ben gerçek zamanlı sevişmeyi kastetmemiştim. oyundaki sevişmeye diyorum :)

    YanıtlaSil
  27. Oyunda başaranlar da var :D Neyse :D

    YanıtlaSil