17 Aralık 2008 Çarşamba 20:28 tarihinde yazıldıktan sonra , , , , , , olarak fişlendi.
teknoim mimlemiş.. twitır'dan da haber salmış. mimlendiğimi görünce bi an korksam da, sonradan mimlenmenin ne demek olduğunu anladım ve rahatladım. meğer bi konumuz varmış ve bu konu hakkında fikir beyan edecekmişiz. sobeler gibim.

konumuz, özür dileyen ve özür bekleyen insanlar.

ben basit düşünmeyi pek severim. dallandırmadan budaklandırmadan.. tabi, bi soru bi cevap gitmek vazgeçilmezim.

özür niye dilenir?

benim bildiğim gezegende, insanlar hata yaparlarsa veya yaptıkları şeyin hata olduğunu düşünürlerse özür dilerler. eğer hata yapmadılarsa veya yaptıklarının hata olduğunu düşünmüyorlarsa özür dilemezler. tabi bunlar normal şartlar altında ve aklı selim insanların sergilediği türden davranışlar olsa gerek. sosyologlarıma bi sorayım yine de. belki yanlış biliyorumdur.

durduk yerden özür dilenir mi?

yine benim bildiğim gezegende, durduk yerden kimse kimseden özür dilemez. ama birileri yapmadığı birşeyi kabullenmişse durumlar değişir. pardon diye bir film vardı. serbest çağrışım filan oldum yine sanırım.

insanlar, yapmadıkları bir hatayı neden kabullensinler?

kendilerini, ait oldukları toplumdan soyutlamış, geçmişini unutmuş, yozlaşmış olabilirler. dolayısıyla aslında olmayan hatayı, kendi hataları olarak görmedikleri için rahatlıkla içinde bulundukları toplumun diğer bireyleri adına kabul etmişlerdir. bu kabullenmenin arkasında da birden çok sebep olabilir.

şimdi konuma döneyim.. birileri yapılmayan, olmamış bir hatayı kabullenip özür diliyor. bu birileri, kendilerine aydın diyen kesimden.. esas itibariyle, bir zamanların mandacılık/himayecilik fikirlerini savunan sözde aydınlardan hiçbir farkları yok. kendilerini düşün adamı olarak kabul eden bu kesimin özür dileyerek neyi amaçladığını anlayabilmekte zor..

olayın hukuki boyutu da var tabii ki. hukuk danışmanlarımdan öğrendiğime göre; sözde ermeni soykırımındaki sözde kısmını kullanmamak dahi suç olduğuna göre, böyle bir oluşuma destek vererek, olmayan birşeyi kabullenip üstüne özür dilemekte suç olsa gerek. ama bu aydınlara birşey olmaz tabii ki..

bir de özür bekleyen kesimimiz var. etkiye tepki gibi açılmış bir site. bu siteninde amaç kısmı pek garip;

buradaki amaç ise diğer görüşü benimsemiş insanların sözlerinde ne kadar samimi olduğunu görmektir. eğer ermenilerden, geçmişte yaşanan olaylardan ötürü özür dilenecekse, neden Türkler de özür beklemesin?
bunlarda yapılmamış birşey için özür dilenmesini kabullenmişler de, aynı şekilde özür bekliyorlarmış gibi birşey yazmışlar. yani özür dileyenlerin yaptığı şey sanki çok normal birşey.. ben anlamadım hangisi türk hangisi yabancı? ama eğer bir tercih yapmam gerekiyorsa, ben özür bekleyen taraftayım.

muhtemelen, bu siteleri açan kişi veya kişiler aynı şirketin mensuplarıdır ve kamuoyu yoklaması yapıyorlardır.. veya bizi birşeylere hazırlıyorlar. veya ortamı yumuşatıyorlar.. bilemedim şimdi..

bu mimleme olaylarında paslaşmak adettenmiş. bende kimi seçtim pikaçu diyeyim ve seçemeyeyim. bi sürü pikaçu olunca seçmesi de zor oluyor. eğer bu mimi isteyen olursa yorum olaraktan yazsın. ben izin verdikten sonra da gönül rahatlığıylada yazısını yazsın. teşkürler.
7 bikbik
  1. Güzel yazmışsın eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. ben de tam ters goruste bir yazı yazmıstım :) bence burda muhim olan özür dilemek degil ermenilerin burdan kovuldugunu kabullenmek ve acılarını anlamak.. özür biraz agır belki, sonucta ne türkiye osmanlı devleti artık ne de yapanlar yasıyor.. ama iki millet de cok acı cekti, dusmanlık bitecekse ben özür dilerim.ki biz turkler olarak ermenilerden her zaman daha ılımlıyız bu konuda..

    YanıtlaSil
  3. anna karaninaAralık 21, 2008

    oldukça farklı düşündüğümüz gördüm ki bu da sanırım eksik bilgi sahibi olmanızdan kaynaklanıyor; zira sitede yazan isimlerin hiç bir ortak noktası(şirket gibi) bulunmamaktadır. isterseniz girip bir okuyun(bir kaç en kolay örnek; murathan mungan,yücel sayman,baskın oran,ali nesin,aylin aslım..)
    ayrıca evet sözde kelimesini atarak kullandığımızda suç teşkil ettiğini bir hukukçu olarak söyleyebilirim ama metnin orjinalinde asla bir soykırımdan söz edilmemiştir,metinin özrü ''büyük felaket'' olarak adlandırılan ''bir milletin toplu sürgünü kararı'' dır.bu hata her ne kadar o zaman bu kararı veren ittihak ve terakki ye ait olsa da, bizler de bireysel olarak bu tarihsel ayıptan sorumluyuzdur ve arada barış sağlanması için özür gerekiyorsa ilk adımı atmanın sakıncası olduğunu sanmıyorum. http://vaztzgoinon.blogspot.com/ tesadüf ben de geçen gün bu konuyu düşünmüştüm ... dolduruşa gelmeden düşünmek lazım.

    YanıtlaSil
  4. hamdi vizyonuyokAralık 21, 2008

    merope, düşmanlık bitecekse eğer özür dilenmelidir tabii ki ama özür kavramı son yıllarda meydana çıkmış bir kavram değildir. cumhuriyet'in kurulduğu yıllarda da özür kavramı mevcuttu ve o zamanın insanları da en az bizler kadar insani varlıklardı. eğer bir özür dilenmesi gerekiyor idiyse, gereken özür gayet insani bir şekilde dilenebilirdi. niye o zamanlar kimse özür dilemeyi akıl edememiş acaba?

    YanıtlaSil
  5. hamdi vizyonuyokAralık 21, 2008

    anna karanina; yazımı dikkatli bir şekilde, dolduruşa gelmeden(!) okursanız "özür dileyen oluşuma destek verenlerin bir şirket olabileceği" ihtimali üzerinde değil, "özürdiliyoruz.com ve özürbekliyorum.com sitelerini oluşturan kişilerin bir şirket olabileceği" ihtimali üzerinde durduğumu görebilirsiniz. kaldı ki, özür dileyen oluşuma destek verenlerin kişisel görüşleri konu itibariyle beni hiç alakadar etmez.

    ayrıca evet o sitenin ilk sayfasında gösterilen isimler de işin başka bir boyutu olsa gerek. benim gibi sürü psikolojisini pek sevenlerin, sadece bu isimleri görmesi bile böyle bir oluşumu desteklemesi için yeterlidir. zira onlar yapıyorsa doğrudur. sorgulamaya ne gerek var ki.

    YanıtlaSil
  6. aerodinamik yarAralık 23, 2008

    seçimlerde oyum sana..

    YanıtlaSil
  7. hamdi vizyonuyokAralık 23, 2008

    beni oynatmıyorlar ki. figüran bari olayım lan dedim, kaale almadılar. bu ayıp onlara yeter

    YanıtlaSil