27 Aralık 2008 Cumartesi 04:43 tarihinde yazıldıktan sonra , , , , , , olarak fişlendi.
efenim antepian mimlemiş, sağolsun varolsun. ama keşke kolay sorsaymış. şindi facebok'ta yeni profiller keşfetmek için geçireceğim vaktimi buna harcamak zorundayım. kız tavlarkende yardımcı olabilirmiş bu teori. neyse bakam herşeyde var bişey.

konumuz maslow'un teorisi, namı diğer ihtiyaçlar hiyerarşisi teorisi imiş. antepian hacım üşenmemiş wikipedia neyse ona bakmış ve bu teorinin ne şekil bişey olduğunu yazmış. bende yazayım da unutmayayım;

Maslow teorisi veya İhtiyaçlar hiyerarşisi teorisi Amerikalı psikolog Abraham Maslow tarafından 1943 yılında yayınlanmış bir çalışmada ortaya atılmış ve sonrasında geliştirilmiş bir insan psikolojisi teorisidir.
Maslow teorisi, insanların belirli kategorilerdeki ihtiyaçlarını karşılamalarıyla, kendi içlerinde bir hiyerarşi oluşturan daha ‘üst ihtiyaçlar’ı tatmin etme arayışına girdiklerini ve bireyin kişilik gelişiminin, o an için başat olan ihtiyaç kategorisinin niteliği tarafından belirlendiğini sözkonusu etmektedir. Maslow’un kişilik kategorileri kendi aralarında bir dizilim oluştururlar ve her ihtiyaç kategorisine bir kişilik gelişme düzeyi karşılık gelir. Birey, bir kategorideki ihtiyaçları tam olarak gideremeden bir üst düzeydeki ihtiyaç kategorisine, dolayısıyla kişilik gelişme düzeyine geçemez.
Maslow, gereksinimleri şu şekilde kategorize etmektedir: 1.Fizyolojik gereksinimler 2. Güvenlik gereksinimi 3. Ait olma
gereksinimi 4. Sevgi, sevecenlik gereksinimi 5. Saygınlık gereksinimi 6. Kendini gerçekleştirme gereksinimi
demek ki neymiş? maslow'a göre bireyler bi takım ihtiyaçlarını karşılamadan diğer takım ihtiyaçlarına geçemezlermiş. naağdar doğru naağdar yanlış bilemeyecem. konumuzda tam olarak bu değil zaten. esas konumuz, kendini gerçekleştirmiş olan insanların özelliklerine bakarak, kendimizi ne kadar gerçekleştirdiğimize bakmakmış.

haydi bakalım..

gerçekçi, yaratıcı, empatik ve doğaldırlar, ulaşılabilir hedef koyarlar.

son derece gerçekçiyim amma bi o kadar da yiyiciyim. yani yaratıcılıkmış filanmış hep hikaye. ben yirim arkadaş. birileri yapar ben kullanırım. bazı bazı empati yaptığım doğru olabilir amma ne kadar doğru yaptığımdan da şüphelerim var. kimse elimizden tutupta oolum bak empati dediğin böyle bişi, şöyle böyle yapılır demedi ki.. ama hayvan gibi doğalım bak lan. bunu doğru bilmiş maslow. ulaşılabilir hedef koyduğumda pek söylenemez. ulaşılamayan hedef bile koyamam ki ulaşılabileneni koyayım. hmm 5 te 2 olmuş. yani 2 puan

bağımsızdırlar ve özel yaşama önem verirler.benim bağımsız olduğumu söyleyenin alnını karışlarım. kaç karış olduğunu hesapladıktan sonra da yetale hesabına çeviririm. sürü piskolojisini sapına kadar kabullenmiş bi adamım ulan ben. amma özel yaşama karşı ayrı bi sempatim var. kedi gibi bi yaşamdır kendileri. özel yaşam diye söylemiyom, çocuğum gibi severim. 2 de 1, yani 1 puan.

kültürün ve toplumun beklentileri doğrultusunda hareket etmezler.

ohoo kültürün ve toplumun beklentileri doğrultusunda hareket etmeyecem de neyin doğrultusunda hareket edecem ben? şeyimin doğrultusunda mı hareket edecem afedersin maslow? geç bu soruyu geç, yani herkese 100 bana 0 puan.

doruk yaşantıları vardır.

doruk yaşantı diyince aklım denizin buz gibi sularına gidivirdi. ama öyle değilmiş. tam olarak neymiş anlayamadım ama bana puan çıkmaz burdan. 0 puan.

az sayıda insanla çok derin ve anlamlı ilişkilere sahiptirler.

az sayıda insanla kastedilmek istenen azı kavrayamadım doğrusu. maslow'a göre az mı? bana göre az mı? bana göre az, ona göre çok olabilir. yada tam tersi olabilir. olmadı heralde.. bundan da 0 puan.

değerleri ve tutumları demokratiktir.

şindi bi kere değerler ve tutumlar demokratik olamaz. demokratik olan devletlerdir. kişiler nası demokratik olsun lan maslow? sana yanlış öğretmişler. 0 puan.

kendilerini olduğu gibi kabul edip severler.

hagaten doğru söylemiş ama burda. kendimim diye söylemiyom, acayip severim keratayı. 1 puan.

mizah anlayışları felsefi ve dostçadır.

hayatında felsefe dersi haricinde, hiç felsefe okumamış birinin mizah anlayışı nası felsefik olsun ki yhaa.. inoanmıyorum sana maslow yhaa.. ama dostluk kardeşlik dedin mi akan sular durur. emeğe saygı. 1 puan.

gereksiz kaygılar yaşamazlar.

bu cümlede ucu açık olmuş. bana göre gerekli bi kaygı, sana göre gereksiz olabilir. bana göre gereksiz kaygı, sana göre gerekli olabilir. ee netçez şimdi? ben nerden bileyim kaygılarımın gerekli mi gereksiz mi olduğunu? benim bildiğim geliştirilmiş bi kaygı standardı yok ama bi araştırayım bakayım google'dan filan.. 0 puan.

başkalarını olduğu gibi kabul edip severler.

başkalarını olduğu gibi de severim, olmadığı gibi de. gel demiş ne olursan ol gel. negzel demiş. 1 puan.

probleme değil çözüme odaklıdırlar.

olmadı işte. negzel bildiydim önceki soruyu.. ben poroblemi anlamadan çözüme filan odaklanamam arkadaş. önce poroblem. 0 puan.

amaçlarla araçları ayırt ederler.

bu da olmadı bak şimdi. amaç, araç hep birbirine sokarım ben. karışır gider. 0 puan.

bitti?

toplamda 6 puan almışım. hemen aşağıdan bakalım puanımıza ne çıkmış..

5-7 puan arası: kendinizi gerçekleştirme yolunda emin adımlarla yürüyorsunuz. moralinizi bozmayın. herkes kendini gerçekleştirmiş olarak doğmuyor. kendinize güvenin. arkadaşlarınıza, size özgüven pompalamaları için ricada bulunun. kendinizi gerçekleştirmek hiçte zor değil. puan alamadığınız sorular üzerine yoğunlaşarak kendinizi en kısa sürede gerçekleştirebilirsiniz. ayrıca size üç vakte kadar dört. neyse haliniz o çıksın kendiniz.

sonuç olarak, off kendimi gerçekleştirememişim meğersem. istediğim sorudan başlasaydım belki daha çok puan alırdım lan.

neyse bundan önceki mimi acemiliğimden kimseye mimleyemediydim. şimdi intikam zamanı.. kimi seçtim pikaçu diyorum veee şu sıralar pek statik gördüğüm ayrodinamik yar ve tamkarışık bi de şu an askerde olan halamın oğluna ve almanya'daki amcamlara gitsin. hadi eyi günler.
5 bikbik
  1. Helal olsun valla yola binmişin en azından hacı-ortak.

    YanıtlaSil
  2. Oturan BoğaAralık 27, 2008

    "...puan alamadığınız sorular üzerine yoğunlaşarak kendinizi en kısa sürede gerçekleştirebilirsiniz. ayrıca size üç vakte kadar dört...."

    :D

    YanıtlaSil
  3. aerodinamik yarAralık 27, 2008

    durgunluk bitti bittii... o benim hala kızı.. hüüoooppp!!! :)

    YanıtlaSil
  4. hamdi vizyonuyokAralık 27, 2008

    antepian, yolana bile koyarım hacıortak. bunu bana yapmayacaktın. şindi kolla kendini..

    oturan boğa, selamlar olsun sana yoldaş.

    ayrodinamik yar; hala, kızı, hüop müop dirken, kafam karıştı yine.

    YanıtlaSil
  5. ahaha :)

    bu mimi biri yazacakti da, ben okurken guleceyidim :p

    inanmayabilirdim buna, bu yaziyi okumamis olsam

    super olmus.

    eline saglik

    YanıtlaSil